Makanan Baik Untuk Rambut


Ø  Mengamalkan pemakanan sayur-sayuran segar seperti ulam-ulaman dan buah-buahan.
Ø  Memakan rumpai laut (seaweed).
Ø  Makanan bijirin seperti oat atau beras perang dan termasuk juga bijirin-bijirin daripada tumbuh-tumbuhan.
Ø  Memakan ikan yang berminyak seperti ikan salmon, tuna, tenggiri dan juga sardin.
Ø  Mengamalkan memakan vitamin dan garam galian seperti semua vitamin B, asid ‘gamma-linolenic’ (GLA), minyak ikan, minyak biji rami (linseed oil), selenium, zink, zat besi dan juga antioksida yang mengandungi beta-keratin seperti vitamin C dan E.
Ø  Elakkan dari minum minuman dan makanan yang beralkohol, minuman berkafein dan bergas. Makanan yang telah diproses, lemak pejal seperti mentega serta garam dan gula juga harus dielakkan.
Anda boleh dapatkan pelbagai vitamin semulajadi untuk rambut kesayangan anda.
Saya syorkan makanan tambahan seperti:
v  Vita-E Complex
v B-Complex
v Sustained Release Vita-C 500mg
Tambahkan Shaklee Collagen Powder agar rambut menjadi lebih kuat, lebat dan bersinar.

KECANTIKAN  ADALAH  IMPIAN  WANITA
Jika anda berminat untuk mencuba vitamin Shaklee boleh hubungi saya di talian 012-6543184 (call / sms – Fazlina) atau email fazlinatun@gmail.com

No comments:

Post a Comment